RSS

Hektisk helg

21 Mar

Oj, mycket att göra just nu. Och mycket mer jag vill göra.

Idag var vi i Sickla och letade vårjacka till älsklingen, vårkappa till mig. Otroligt nog hittade vi kappa till mig, men ingen jacka till honom. Fast när jag kom hem upptäckte jag att det inte finns några fickor i kappan – visserligen är den snygg, men herregud, hur kunde jag missa det här med fickorna? Irriterande. Ska jag lämna tillbaka den eller behålla den? Älsklingen tyckte att ”du har ju alltid väska med dig” – ja, har man inga fickor så måste man ju ha väska. Och egentligen är jag mer en ficktjej än en väsktjej. Så det här var ett bakslag. Tyckte nog det var lite för bra för att vara sant att jag hittade en snygg kappa redan i andra butiken – med 20% rabatt dessutom. Och lämna tillbaka den tar ju också tid…

Sen har vi handlat nytt strykjärn, lister att gömma sladdar i samt mat för hela kommande veckan. Alltså, vi har handlat mat – man kan inte gömma den i listerna. Tror jag.

Väl hemma var vädret så strålande att vi stuvade om i planerna lite och gick ut i trädgården. Där har vi beskurit en väldigt stor och tufsig forsythia och dessutom rensat löv och annat skräp i rabatterna. Och nu måste jag göra en medlemstidning – borde gjort det tidigare idag, men jag är glad att jag tog mig tid att vara några timmar i trädgården.

Imorgon är det konsert med kören, och jag borde egentligen öva lite mer på några delar av både Missa brevis och den andra mässan, men jag vet inte riktigt om jag hinner. Ska som sagt göra klart en medlemstidning, och egentligen borde jag även hinna träna den här helgen. Vi behöver dessutom försöka komma till beslut om vår semester och helst boka nån resa så att det finns något kvar som är av intresse.

Och jag skulle vilja vara mer i trädgården – räfsa mer, börja planera lite. Nästa helg är det trädgårdsmässa – vore kul att gå dit med några idéer, inte bara strosa planlöst. Även om det är trevligt också. Nån som har lust att hänga med förresten?

Och så skulle jag behöva köpa en ny kavaj och ett par ljusa byxor. Och t-shirts som inte blir sladdriga efter några tvättar – var hittar man såna? Helst v-ringade. Tips, någon? När tid finns… för det här är nog inget man löser på en kvart. Kanske ett par vårskor också? Är, för en gångs skull, lite shoppingsugen. Undrar om det håller i sig när man ger mig ut på stan (när jag hinner…). Kanske ska boka in lite sällskap, som kan hålla modet uppe.

Ja, och så vill jag ju hinna umgås lite med älsklingen och kanske även med goda vänner, äta god mat och dricka lite gott vin och gärna se några filmer också, fast ändå inte lägga sig alldeles för sent utan vara pigg och energisk nästa dag så att man hinner göra allt på attgöralistan. Och samla kraft inför arbetsveckan. Och läsa några böcker. Och måla naglarna, fixa fötterna, raka benen, göra en hårinpackning. Sätta en surdeg och baka bröd. Skriva klart ett protokoll. Delta i utbildningar och dialogdagar för Röda korset. Och tusen andra saker.

Jag behöver fler helger. Eller längre helger.

 
5 kommentarer

Publicerat av på 21 mars 2009 i i största allmänhet, trädgård

 

5 svar till “Hektisk helg

  1. Kraka

    22 mars 2009 at 9:08

    Välkommen i klubben! Jag behöver också fler helger, längre helger, fler vardagar (lediga sådana alltså), fler timmar på dygnet…
    Mat i listerna…jodå, det kommer säkert att gömma sig en och annan matbit där. Om inte annat så brödsmulor. Här har katterna gömt mat i en av mina skor. :-)
    Ha en fortsatt trevlig helg!

     
  2. Piri

    24 mars 2009 at 9:46

    Filippa K kanske för t-shirts? De brukar ha bra. Fast jag har några från H&M också som verkar vara i det närmaste outslitliga så det kan vara värt att titta där med.

     
    • Annika

      24 mars 2009 at 18:07

      Om bara Filippa K fanns i min storlek… Hon gör ju inte direkt kläder för oss med extrakilon över både byst och midja…

       
  3. Monni

    24 mars 2009 at 11:25

    Tshirts med bra kvalitet hittar du på Flash och Esprit!
    Hänger gärna med och shoppar! haha.
    Kan någon svinga ett trollspö över oss, så att vi får en extra ledig dag per vecka???
    Kram i vårsolen! :-)

     
    • Annika

      24 mars 2009 at 18:08

      Esprit, visst. Fast inte tusan har de så mycket v-ringat där. Och de vanliga är så korta, bysten drar liksom upp dem lite extra och sen syns valkarna istället… Åh vad jag hatar att leta kläder och bara känna att min kropp är fel HELA jäkla tiden. :(

       

Kommentera

 
