RSS

Viss bättring

29 Mar

Köpte så himla fina trädgårdsbyxor och stövlar från Garden Girl på trädgårdsmässan, och ett par knäskydd som passar i byxorna. Kommer att vara finfin i trädgården till våren. Annars köpte jag inte så himla mycket. Jo, två fina julrosor som jag ska plantera i en ny rabatt så fort det går, tillsammans med en tredje som jag redan har. Nån som har tips på vad man planterar tillsammans med julrosorna? De blommar ju på vinterhalvåret – så man borde ha något som blommar på sommaren, tänker jag mig.

Men bäst av allt: Igår var jag nästan helt utan huvudvärk. Inte helt, men det var så lite att det inte störde alls. Och det höll i sig från morgon till kväll. Till och med under fyra timmars trängandes på trädgårdsmässan höll huvudvärken sig lugn. Trött i ben, fötter och rygg, javisst, men i övrigt ovanligt pigg.

Kan det vara effekten av fredagens akupunktur som höll i sig mer än ett dygn? Och kan det isåfall tänkas bli så bra att det efter nästa akupunktur håller i ännu längre och sen ännu längre och till slut så är huvudvärken borta? Nästan så man inte vågar tänka tanken, än mindre hoppas. Fast jag hoppas ändå. I smyg.

Idag däremot är huvudvärken tillbaka, fast inte hela tiden. Känner mig trött, frusen och på väg att bli sjuk. Så det är kanske en annan huvudvärk? (Som om det spelar nån roll…)

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 mars 2009 i akupunktur, huvudvärk, trädgård

 

Kommentera

 
