RSS

Världen är full av orullade tummar

21 Apr

Fortfarande huvudvärk. Läkaren har inga specifika teorier, men jag är nu tappad på en del blod för provtagning. Nästa vecka kanske något klarnar. Bara det inte är något otäckt, tänker jag i mina räddaste stunder. Bara de hittar något, vad som helst, tänker jag oftare. För värst av allt vore ju om det inte finns nån som helst förklaring, att jag enligt alla prover och tester är ”frisk” – men huvudvärken kvarstår ändå.

På jobbet massor att göra. Lagom massor, alltså. Inte vrålstress, men heller inga rullade tummar (vilket i nutid väl snarare har ersatts av slurfande, va?). Har liiite svårt att koncentrera mig när det blir för många lösa trådar, men nästan alltid reder jag ut det i slutändan. Eftersom jag faktiskt är rätt bra på det här med många lösa trådar – en talang som finslipats de senaste åren.

Och ikväll är jag bjuden på kundevent med föreläsning, mat och underhållning. Det tillhör jobbets många fördelar att man ibland får vara med på såna roligheter. Även om jag i mina mest huvudvärkiga stunder tänker att det vore rätt skönt att gå hem och lägga sig istället. Men se, det tänker jag inte göra, ety gratis är gott.

 
1 kommentar

Publicerat av på 21 april 2009 i huvudvärk, jobbet

 

Ett svar till “Världen är full av orullade tummar

  1. Kraka

    21 april 2009 at 20:01

    Helt riktigt! Man ska aldrig missa en gratis måltid.

     

Kommentera

 
