RSS

Det är mycket nu

28 Apr

Igår återbesök hos läkaren som bara kunde konstatera att det inte är något större fel på mig om man ska tro alla provsvar. Så nu blir det nya remisser till skallröntgen och infektionsmottagning.

Sen till jobbet där det var möten möten möten. En dag som avrundades med – möte. Fast ett mer privat sådant, i nya styrelsen. (En av de nya styrelserna, ska man kanske säga… när jag bestämmer mig för att återuppta det där med styrelseengagemang så blir det sällan några halvmesyrer.)

Det var lite mosigt i huvudet när jag kom hem. Fast jag orkade i alla fall prata med sötisdottern som fyllde fjorton igår (fast hon hävdar bestämt att hon inte är fjortis) innan jag somnade.

Idag jobb jobb jobb. Ja, som vanligt alltså. Fast utan mötena – bara mail, annonsskisser och affischer i indesign, planering och statistik i excel, frågor och svar i telefon samt adresslisteuppdateringar och några fler bollar i luften. Kroppen envisas dessutom med att jag kanske eventuellt har nån infektion på gång. Känner mig matt och trött och seg. Eller så är det bara den vanliga huvudvärken & co. För det blir liksom inte mer.

Hemma väntar en styck febrig älskling och en styck magsjuk styvdotter, en middag som ska lagas samt en väska som måste packas. Imorgon ska jag ta tåget till Malmö direkt efter jobbet. Tur att jag inte ska åka på fredag. Ännu mer tur hade det varit om alla varit friska, middagen lagad och väskan redan packad… Då kunde jag sjunkit ner i sköna fåtöljen och haft en riktigt lugn kväll. Känns som jag egentligen skulle behöva det. Men jag får väl vila på tåget imorgon.

Och hoppas intensivt att jag inte blir smittad av styvdottern.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 28 april 2009 i dottern, huvudvärk, jobbet, resa

 

2 svar till “Det är mycket nu

  1. Anna

    28 april 2009 at 20:02

    Jag har ett ord till dig: ALKO-GEL. ;-)

    Och: Ha ha ha! Ingen fjortonåring vill erkänna att de är fjortisar. Men när man går tillbaka till sina gamla dagböcker inser man att man var precis just det på den tiden. Och det kommer även din sötisdotter att göra. ;-)

    Vi ses på fredag! (Och jag hoppas också att du inte blir smittad…)

     
    • Annika

      29 april 2009 at 12:29

      I live by alkogel. ;)

      Tydligen är fjortis inte nån slags åldersstatus nuförtiden, utan en kläd- och sminkstil. När jag hör J och B beskriva den låter det misstänkt likt pentabrudarna på min tid. Minus den ljusblå mascaran (men det är nog mest för att den är så svår att få tag i numera).

       

Kommentera

 
