RSS

Fint besök

28 Apr
rådjur

tugg tugg tugg

Jo, jag vet, jag borde packa. Men precis när jag kom hem strosade ett rådjur in på tomten och började äta på mina blommor. Inte de finaste blommorna, utan de som jag inte har bestämt mig för om vi ska behålla eller ej. Rådjursfavoriterna – häromåret åt de upp blommorna fast jag hade sprayat antignag och satt upp råväck-kuddar. I fjol gjorde jag inget alls, eftersom jag ändå planerade att ta bort blommorna, och då kom inga rådjur alls. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

I år är det i allafall rådjursår verkar det som. Och än tycker jag de är söta. Men inte sen när de börjar tugga i sig av finblommorna… *grrrr*

 
1 kommentar

Publicerat av på 28 april 2009 i skadedjur, trädgård

 

Ett svar till “Fint besök

Kommentera

 
