RSS

Klydderi klyddera

05 Maj

Förra veckan fick jag tid för datortomografi av hjärnan (visst låter det lite läskigt?) 1 juni på Södersjukhuset. Idag kom ett nytt brev därifrån. Min tid är avbokad ”då denna undersökning enligt avtal måste utföras vid annan röntgenavdelning. Du kan antingen vända dig till annan röntgenavdelning elelr till din remitterande läkare för besked.”

Jamen tack så mycket då. Jag har ju full koll på vilka andra röntgenavdelningar det finns. Vilket jäkla avtal? Visste de inte om det avtalet förra veckan!? Kunde inte SÖS skicka remissen vidare till rätt röntgenavdelning istället för att först ge mig en tid och sen avboka den direkt? Blir så trött.

Får väl sätta mig i telefonkö till min läkare imorgon bitti. Fast hon jobbar bara måndagar, så jag får alltså lämna meddelande i receptionen och så får hon väl kontakta mig nästa vecka. Och skriva ny remiss till denna mystiska andra röntgenavdelning och sen är det väl skitlång väntetid dit också. Kan ju inte tänka mig att det blir före 1 juni iallafall, och sen är det väl semestertider.

Suuuuuuck.

Och dessutom bestämde sjukgymnasten idag att hon inte kan göra mer – akupunkturen ger inte tillräcklig effekt för att det ska motivera fler behandlingar, så nu återstår bara att kämpa vidare med mina hemövningar som ju uppenbarligen inte heller ger nåt strålande resultat.

Jag orkar inte med sånt här klydd. Vill bli frisk. Inte sitta här och gråta över landstingetskonstiga avtal som ger mig merjobb – för det orkar jag inte heller med. Egentligen. Tycker man ska bli omhändertagen av sjukvården, inte bara runtslussad och ja-vi-vet-inte-så-du-kan-väl-ringa-om-det-blir-värre-behandlad.

Ynk.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 05 maj 2009 i akupunktur, huvudvärk

 

2 svar till “Klydderi klyddera

  1. Anna

    05 maj 2009 at 18:54

    Idiotiskt!!! Sånt gör mig så förbannad!!!

     
  2. Anka

    06 maj 2009 at 13:55

    Ersta sjukhus har en fantastisk gynavdelning – kanske kör de röntgen också? Ring dit! Och så vet jag att Handens sjukhus i Haninge har dropin-röntgen, men det kanske inte gäller datortomografi – men ring och kolla. Och hör med Nacka närsjukhus, de är rent allmänt fantastiska på det mesta tycker jag.

    Det här stöder för övrigt min tes om att Sös är Stockholms sämsta sjukhus, i alla fall när det gäller bemötandet. Det är ju helt sjukt att de bara hänvisar till ”avtal”. Bajsavtal! skulle Hugo, tre år, säga… Och bajs-Sös, skulle jag nog vilja tillägga.

    Stor varm sympatikram
    /Anka (jag ska mejla dig. Jag vill det!)

     

Kommentera

 
