RSS

Små ting

06 Maj

Kan man glädja sig åt små ting har man mycket att bli glad för, sägs det ju. Det är skönt att veta dagar när man vaknar och allt känns uppgivet.

Idag har jag väntat på att läkarmottagningen skulle ringa tillbaka, vilket de gjorde så småningom. Jodå, de ska givetvis skicka en ny remiss, när min läkare kommer in nästa gång. Måndag antar jag. Lite tröst är att även läkarmottagningen kände till avtalsstrulet och tyckte det var lite irriterande.

Huvudvärken sitter i som en gammal god vän, men tröttheten börjar ge med sig. Och dagens små ting att glädjas åt är till exempel att solen tittade fram precis när jag gick en sväng. Lunchen som bestod bland annat av naturell yoghurt (ekologisk givetvis) med tinade hallon, skivad banan, rostade nötter och lite granola – enkelt och väldigt gott. En lättsam film (27 dresses) och en stor kopp te. Och sist men inte minst: Lily Allen, vars ”Not fair” har fått mig att fnissa (och sjunga med, högt) flera gånger idag. Både texten och videon.

Det finns hopp om livet, alltså. Skönt det. Imorgon ska jag jobba, och beta av den väldigt fulla inkorgen i jobbmailen. Bland annat.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 06 maj 2009 i huvudvärk, jobbet

 

Kommentera

 
