RSS

Inte ett endaste dugg spännande

07 Maj

Var hos optikern igår och fick en ny lins i vänster öga – en sån mot astigmatism. Har pyttelite astigmatism, på gränsen att det går att behandla, men optikern tyckte vi skulle testa om det möjligen (men troligen inte) var det som orsakade huvudvärken.

Nu ser jag suddigare än jag gjorde innan. Hoppas det bara är en fråga om tillvänjning, annars kan jag inte tänka mig att det inverkar positivt på huvudvärken alls.

Annars ger jag mig guldstjärna för att jag är på jobbet idag. Trots att huvudvärken sitter som en smäck, bokstavligt talat. Däremot är jag piggare. Och jag har en jäkligt dyr tröja på mig (Gant, minsann) så jag ser väldigt elegant ut säger älsklingen. Från hakan och neråt möjligen, säger jag.

Till och med håret tycks ha huvudvärk, för det vill inte alls. Gillar långt hår, men idag är jag väldigt sugen på att klippa av eländet och bara ha kort rufs. Visst ser man piggare ut då? Och om man ser piggare ut så kanske man blir det också…?

 
3 kommentarer

Publicerat av på 07 maj 2009 i huvudvärk, kläder, trött

 

3 svar till “Inte ett endaste dugg spännande

  1. Monni

    07 maj 2009 at 12:11

    Jättetröstkram!!!! Om det hjälper.
    Vilken värdelös sjukvård ni har där uppe!!! Håller båda tummarna för att du får tid NU till CT:n.
    Och att ögat vänjer sig vid nya linsen.
    Och att huvudvärken försvinner i ett trollslag framförallt.
    Kan inte din sambo dra i några trådar – han känner väl en massa folk??? Eller svägerskan?

     
  2. Monni

    07 maj 2009 at 12:11

    PS: Klipp INTE av dig håret! Du är jättefin nu!

     
  3. Sanna

    07 maj 2009 at 16:19

    Snälla gumman,

    Fy vad jobbigt du har. Hoppas att du snart ser en ljusning och att något görs åt den här nedrans huvudvärken!

    STOR kram!

     

Kommentera

 
