RSS

Odramatiskt och alldeles underbart

20 Maj

Jaha. Det här gick ju smidigt.

Fick vänta nästan en halvtimme innan det blev min tur, men med ett väntrum som vätter ut mot Fjällgatan och tillhörande underbara utsikt spelar det inte så stor roll. Och sen gick det så himla snabbt med själva undersökningen. Tio minuter kanske? Kändes inget alls, man åkte inte in i nåt rör, utan låg på en brits och halvsov medan en stor båge flyttade sig lite fram och tillbaka över huvudet. Och sen var det klart. Helt odramatiskt. Om en vecka får jag svaret, och just nu känns det helt omöjligt att de skulle hitta något. Herregud, jag har ju bara lite huvudvärk…

Promenerade tillbaka till jobbet längst Fjällgatan och Katarinavägen. Solen strålade, det var värme i luften. Caféerna längst vägen hade öppnat och folk satt i solen med en kopp kaffe. Syrenerna blommade! Vattnet gnistade klarblått, en färja var på väg in. Husfasaderna i Gamla stan och på Skeppsholmen glödde i solen. Hade gärna satt mig med en kopp kaffe och bara njutit av den vackra utsikten, den vackra staden. Lite synd att man ska behöva jobba – även om det faktiskt är halvdag idag.

Alltså – dagar som dessa är jag så förälskad i Stockholm. Och fortfarande lite förundrad över att jag bor här, att jag får allt detta vackra till vardags. Wow, liksom.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 20 maj 2009 i brasaker, huvudvärk, vardag

 

2 svar till “Odramatiskt och alldeles underbart

  1. Anna

    20 maj 2009 at 10:13

    Bara lite huvudvärk? Varför beklagar du dig då?

    ;-)

    Skönt att allt gick bra. Skönt att det är fint väder och att Ståkkhålm är vackert. (Jag håller med.) Och skönt att du är glad. :)

    KRAM!

     
  2. elvatolv

    24 maj 2009 at 20:43

    vad härligt det lät. ibland lixom vaknar man upp mitt i vardagen (jo, det här var ju en annorlunda dag, men ändå) och bara inser hur lyckligt lottad man är.

    kram!

     

Kommentera

 
