RSS

Intensivt

26 Maj

Har haft en mycket mycket trevlig, men intensiv helg i Göteborg. Intensiv på ett trevligt sätt, ska man väl säga. Ledigheten kändes längre än den var. Mental påfyllning av batterierna fick kompensera tröttheten…

På tåget dit kollade jag entrépriser, vägbeskrivningar, öppettider och hade mobilkontakt med gänget som körde från Skåne. Vi bestämde oss för bio på fredagskvällen, fast efter lite resonerande blev det sen matiné. När de anlände åt vi snabblunch, köpte spårvagnskort och körde sen lite fel när vi skulle till stugbyn för att checka in och lämna bilen. Hann inte lasta ur, utan småsprang till spårvagnen. Rask promenad till filmstaden, men sen kunde vi faktiskt köpa popcorn i lugn och ro. Och filmen (Natt på museet 2) var riktigt rolig. Speciellt Kahmunrah. Sen hann vi shoppa lite innan vi hittade en kinakrog och intog middag. Redan rätt så trötta… Spårvagnen tillbaka (till J2s förtjusning), packa in väskorna och sen samla lite energi innan vi orkade bädda. Sen sov vi gott.

Lördagen inleddes med enkel men väldigt god frukostbuffé på campingen, sen tog vi spårvagnen in till stan och gick på Liseberg hela dan. I strålande solsken, men inte alltför varmt. Åkte massor, stod i kö väldigt mycket, gick och gick. Köade till lunchen. Åkte mer, gick mer. Vann inga jättechoklad, inte ens några små. Turades om att åka med Brynolf (obs, internt). Fnissade en hel del. Åt väldigt sen middag – men fick sitta i sköna rottingfåtöljer vid en sprakande brasa. Avslutade med souvenirbutik och ett åk till – några i Kanonen, andra i Lisebergstornet. Bästa åken var Hanghai, Lisebergsbanan och Balder – tyckte jag. Och så vill jag meddela att jag, fegis-Annika, åkte Kanonen. :) Den var inte riktigt så läskig som jag hade fruktat, ärligt talat. Rätt stolt över mig själv. När Liseberg stängde åkte vi tillbaka till stugan, var supertrötta i benen och sov ännu godare.

Söndag packade vi ihop, åt frukostbuffé igen, och tog oss lite senare än beräknat in till stan för att gå på Universeum. Det märktes att barnen var rätt trötta, och vi med. Lite gnälltendenser. Och eftersom de hade varit så sega på förmiddagen, så hann vi inte med riktigt allt på Universeum (framför allt inte shoppen, till dotterns förtret). Jag var tvungen att stressa iväg till tåget, och strax efteråt satte sig resten i bilen och körde söderut.

Fick en rejäl dipp på tåget. Trött, stressad och väldigt vemodig över att ha lämnat både dottern och de andra så hastigt. Lutade mig tillbaka för att sova, och kände hur tårarna började rinna. Vilket ju känns ”sådär” när man sitter på tåget… Fick låtsas titta ut genom fönstret, vilket var lättare sagt än gjort eftersom det vid just min fönsterplats bara fanns 5 cm fönster, resten var vägg. Men efter en stund kändes det bättre. Kunde visserligen inte sova på hela vägen hem, men jag lyssnade på musik och bläddrade i en tidning och sms:ade lite. Och i Stockholm blev jag hämtad av älsklingen som sedan lagade middag till mig. Sen kändes det faktiskt mycket bättre. Även om jag var  helt slut och sov väldigt gott även den natten.

Måndag var det heldagsmöte med styrelsen, också det intensivt. Nästan lika trött när jag kom hem igår kväll. Men vilket ljuvligt väder! Vi åt middag på uteplatsen: sparris med hyvlad parmesan samt egenhändigt varmrökt lax med kall sås och nypotatis. Och avslutade kvällen med ett avsnitt av Ett fall för Frost.

Idag är det stillsammare på jobbet, men ikväll ska jag ut med några tjejkompisar på ångbåtstur och lyssna på Peter Barlach mfl. Det ska bli himla trevligt – i alla fall om meterologen har fel, så att det inte börjar regna och åska precis lagom till avgång… Hoppas också att jag inte är för trött.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 26 maj 2009 i brasaker, resa, semester

 

4 svar till “Intensivt

  1. Eva

    26 maj 2009 at 17:03

    Låter som en riktigt härlig fullspäckad helg. :-)

     
  2. elvatolv

    28 maj 2009 at 18:43

    vilken bra idé att träffas där. det verkar ha varit jättehärligt.

    men förstår verkligen att det var lite kämpigt på tåget.

    kram

     
  3. Molly

    29 maj 2009 at 17:22

    Pust, blir ju trött bara av att LÄSA om er helg!

    *kramar*

     
    • Annika

      01 juni 2009 at 14:23

      Och det kommer från en som har rivit ut hela sitt kök och satt in ett nytt.

       

Kommentera

 
