RSS

Så var man igång

04 Aug

Började ta medicinen i söndags. Lägsta dosen, 10 mg, en vecka, sen trappar jag upp 10 mg och så ytterligare 10 mg efter en vecka till. Så hoppas vi att effekten kickar in efter max 6 veckor, annars måste jag kanske öka ytterligare. Och slipper jag det så är jag glad. Tror liksom att ju lägre dos, desto färre (eller mildare) biverkningar. Än känner jag iallafall inga biverkningar, fast det är väl kanske liiite tidigt att ropa hej redan.

Och med risk för att låta som värsta alkisen, så satt jag och funderade tillbaka till förra gången jag tog Tryptizol och insåg att jag ju visst drack alkohol. Det var första månaderna som jag blev så himla dålig, men ett år senare vet jag bestämt att jag drack champagne och inte alls mådde illa. Ja, och vin också. Och troligen drack jag lite däremellan också. Så det finns kanske lite hopp om födelsedagsfirandet om ett halvår åtminstone. Vilket gjorde mig glad. Men första månaderna ska jag absolut avstå, sen får man väl försiktigt testa var gränsen går. Kanske en julöl kan vara något, till exempel.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 04 augusti 2009 i huvudvärk, i största allmänhet, mediciner

 

3 svar till “Så var man igång

  1. Anna

    04 augusti 2009 at 13:29

    Ska du dricka så mycket? Då kommer du ju att dricka mer än jag normalt gör, med eller utan medicin. ;)

    (Tänk om de sagt att man inte fick äta choklad när man tog medicinen. DET hade jag inte klarat!!! ;))

     
    • Annika

      04 augusti 2009 at 13:51

      Alkohol är den lilla guldkanten. Choklad måste man liksom ha för att överleva. Tror bestämt att choklad finns på Maslows första trappsteg… ;)

       
  2. Anna

    05 augusti 2009 at 8:47

    Tror jag läste det någonstans också! :D

     

Kommentera

 
