RSS

Veckans klipp

14 Aug

Klockan elva, dvs om trekvart sisådär sätter jag mig hos hårstylisten för att få lite styr på lockarna. Eller vad säger jag – lockig är jag ju inte. Men lite mer stuns i håret i alla fall. Och jag hade tänkt fråga den samlade skaran bloggläsare, vilket troligen inte är så många, om ni tycker jag ska

  • klippa lugg igen?
  • göra ljusa eller mörka slingor eller både och?
  • göra något annat kul med frisyren?
  • eller bara ha det som vanligt?

Det sistnämnda är vad älsklingen röstar på, han har nämligen lite svårt för nya saker. Till exempel sa han för några år sen att jag absolut inte skulle låta håret växa ut, för jag var så fin i kortklippt och långt skulle bara se konstigt ut. Nu säger han att jag absolut inte får klippa kort för jag är så fin i långt och kort skulle bara se konstigt ut. Så jag lyssnar inte jättemycket på honom. Fast min mörka period i vintras vande han sig inte alls vid, utan jublade glatt när jag sent i våras kom hem med blonda slingor igen. Personligen gillar jag att variera håret, och eftersom jag själv gillar långt hår fortfarande får det ju bli färger och eventuell lugg som varierar. Tills den dag jag helt tröttnar och klipper kort igen. Kanske.

Men nu är det ju så dags att fråga. Eller är det nån som på mindre än trekvart lyckas komma med nån åsikt? Jag har ju faktiskt tillgång till bloggen i min mobil. Och själva klippningen görs efter slingningen, så då kan jag tänka mig att ni har kanske ytterligare en timme på er.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 augusti 2009 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
