RSS

Jobba häcken av sig?

27 Aug

Hur kom man fram till att jobba häcken av sig är ett bra uttryck?

Jag menar, när jag jobbar mycketmycket så dricker jag för mycket kaffe och för lite vatten, hoppar över luncher, äter halvtaskig snabbmat vid datorn och belönar mig med choklad när jag åker hem. Motion finns knappt i mitt ordförråd (om det inte är sådan som kan resultera i kontrapropositionsvotering).

Inte sjutton jobbar jag häcken av mig. I wish. Istället växer den med några centimeter varenda gång. Det är faktiskt så man vill anmäla nån för vilseledande marknadsföring.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 27 augusti 2009 i i största allmänhet

 

3 svar till “Jobba häcken av sig?

  1. Anna

    28 augusti 2009 at 9:32

    De kanske syftar på att rumpan blir platt (av att sitta) och knappt syns under brallorna (för att det inte finns några muskler kvar)? Fast det stämmer nog bara på killar… :(

     
  2. Sanna

    28 augusti 2009 at 9:38

    Jag håller med, och har faktiskt erfarenhet av det själv! Rådde bot på det genom att byta jobb och träffa en ny kärlek (maken) när jag fortfarande bodde med mitt ex…

    Det är ungefär lika dumt som ”mammaLEDIG”. Det som jag har varit i sex månader nu, men inte f-n känns det som jag har varit LEDIG alls.

    Felfelfelfelfelfelfelfelfel.

    Kram!

     
  3. Lobelia

    28 augusti 2009 at 16:53

    Kan bara hålla med, efter en riktigt tuff arbetsvecka. Är det något man använder mycket när det är fullt upp så är det ju just den del av kroppen som befinner sig där ryggen byter namn… Ska skaka om den rejält i löparspåret i helgen, det förtjänar den stackaren.
    Trevlig helg!

     

Kommentera

 
