RSS

Dyngrak (uppdaterad)

20 Sep

Vill bara meddela världen att snart är jag troligtvis full som en alika (vad är en alika!?), för jag tog just en drink med pepsi och vaniljvodka. Jag bör ju inte dricka just nu eftersom medicinen förstärker de negativa effekterna av alkohol. Men jag tänkte att jag förtjänade det efter en helg då jag hunnit med

  • kort sovmorgon lördag och lång sovmorgon söndag, med lugn helgfrukost och tidningsläsning
  • träning av legato och egaliserade vokaler, Bach och Bornemark (mm) med kören i 6 timmar igår
  • städning/totalrensning av en garderob (vilken lättnad; bort med allt som inte passar – nu ser jag vad jag ev behöver komplettera med i rätt storlek)
  • fyra maskiner tvätt inkl rensa luddfiltret i torktumlaren
  • vattna i trädgården med lite vattenkanna eftersom trädgårdsslangar och stor vattenkanna effektivt blockeras av byggställningarna runt huset
  • promenad hem från körövningen igår (25 minuter i strålande sol, nynnande på diverse snuttar)
  • tvåtimmarspromenad runt Saltis idag (strålande sol, lagom varmt men en aning för blåsigt)
  • planering av veckomatsedel och inventering av frysen
  • tryckfärdigställning av en medlemstidning
  • rösta i kyrkovalet

Och än är inte helgen slut. Ja, ok, nästan slut. Men ute i köket står älsklingen och fixar till middag och alldeles snart ska jag ta min drink med mig och gå ut till honom. Om jag inte hunnit bli så full att jag vinglar fel, vill säga. Ja, för det var nästan en hel tesked vodka i den där drinken. Beware!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 20 september 2009 i brasaker, i största allmänhet

 

3 svar till “Dyngrak (uppdaterad)

  1. Anna i Malmö

    21 september 2009 at 10:03

    Hihi!

    Kom du ut i köket, eller vinglade du till och hamnade i badkaret? ;)

     
  2. Monni

    21 september 2009 at 11:43

    Låter underbart! Du är väl värd detta!!!

     
  3. Anna

    21 september 2009 at 18:45

    Alltså, jag kan ha helt fel, men jag har för mig att det är en fågel som liksom raglar när den rör sig.

    Men jag kan också ha blivit felinformerad en gång för längesedan… ;)

     

Kommentera

 
