RSS

Direktreklam

30 Sep

Igår fick jag, direktadresserat till mig på jobbet, den här tidningen:

produktaktuellt

Jag vet inte, men det känns som om den som köpte min adress har specificerat fel någonstans.

Fast visste ni att på Arlanda byggs just nu en akvifär*, att Kuka (ja, företaget heter så) har utvecklat nya palleteringsrobotar eller att Bartec vidareutvecklar en handdator för explosiva miljöer? Sånt läser man väldigt sällan om i Amelia eller ens SvD och Metro.

* Ni visste så klart redan att en akvifär är som en stor termos, där man spar vinterns kyla till kylning sommartid och sommarens värme till uppvärmning vintertid. Funderar på om vi kanske kunde ha nåt sånt på kontoret – här är ju ständigt för varmt på sommaren och för kallt på vintern. Men visst låter det nästan som lite hittepå att spara varmluft i en termos några månader? Är uppriktigt fascinerad över att det kan funka.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 30 september 2009 i jobbet

 

2 svar till “Direktreklam

  1. elvatolv

    01 oktober 2009 at 18:15

    hahahaha!

    sånt där får inte ens jag trots att jag gått på kth.

     
    • Annika

      02 oktober 2009 at 17:56

      Jag kan skicka över den till dig – när jag läst ut den alltså! :)

       

Kommentera

 
