RSS

Hundratio lite drygt

14 Okt

Just nu är det så galet mycket på jobbet och förhållandevis en aning för mycket inbokat på fritiden. Hinner för sjutton inte ens hinner läsa ikapp favoritbloggarna! Och än mindre blogga själv, fast det kanske är just nu jag skulle behöva det. Och just nu jag har mycket att blogga om, dessutom. Oh, the irony, som Izzard säger.

Med det sagt vill jag dock framhålla att jag gillar mitt jobb även när det är så här hektiskt. För att det är hektiskt ibland, rent av. Kongress om en månad – klart det är mycket att göra nu! Tusen små detaljer som ska falla på plats. Känner mig uppe i varv, men får höra av andra att jag verkar så himla lugn. Så då tänker jag att jag kanske är lugn. Också. För det är inga krissituationer just nu, bara mycket att hålla reda på. Och innerst inne vet jag att allt löser sig. Det gör ju oftast det. Och gör det inte det så brukar det liksom bli bra ändå.

Och idag åker jag till Norge för kongress i fyra dagar, inklusive galamingel på Operan imorgon och fin mottagning ikväll. Och vet ni vad? Jag har köpt en klänning. Som passar mig! Anna tipsade om Big and Trendy här i stan, och de hade massor av fina kläder i min storlek (faktiskt så passade en storlek mindre när det var kläder från märken för storvuxna kvinnor – det var ju lite extra trevligt). Blev så lycklig att jag köpte två festtoppar till och en svart baskavaj som sitter kanonfint. Ooops, stor del av lönen försvann. Å andra sidan har jag inte köpt kläder på jättelänge, så det jämnar nog ut sig. Ska använda nästan allt nytt på den här kongressen – och ser barnsligt mycket fram emot det.

Annars känns det lite som att jag inte riktigt har tid att åka bort i fyra dagar. Men det kanske kan behövas, tänker jag också. Andrum, tankepaus, lite nya infallsvinklar.

Och imorse snöade det, stora fluffiga flingor. Det smälte snabbt igen, men det var ändå ishalt på delar av trottoaren. Första snön är fin, men halkan kan jag leva utan året om.

Och just det. Huvudvärken är bättre. Inte helt bra, men märkbart bättre. Medicinen verkar funka, och nu trappar jag upp 10 mg till för att kanske få ännu bättre effekt. Kunde dessutom dricka ett glas champagne och lite vin i söndags när vi firade älsklingens födelsedag. Så livet är inte så illa ändå.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 14 oktober 2009 i i största allmänhet

 

3 svar till “Hundratio lite drygt

  1. Sara J

    14 oktober 2009 at 12:46

    Är galet glad över att huvudvärken börjar ge sig.
    Du har haft nog tycker jag.
    Tror du kommer vara snyggast av alla på kongressen.
    Hoppas du får riktigt roligt.
    Kram!!

     
  2. Anna i Malmö

    14 oktober 2009 at 12:58

    Åh, vad glad jag blir!!! Både att huvudvärken minskat och att du hittade kläder! Själv har jag just insett att jag inte kommer att klara mig på ett par jeans tills jag kommer i nästa omgång med kläder i garderoben, så jag har varit ute och köpt tre par nya jeans nu. Blandade färger och stilar, så att man kan variera sig… ;)

    Ha det så jättemysigt i grannlandet, och se till att bli fotograferad, så att vi får kolla in klänningen!!! :)

     
  3. Monni

    15 oktober 2009 at 18:32

    Ja,jätteskönt!!!
    Vill se kläderna snarast!
    Kram!

     

Kommentera

 
