RSS

Racerbil

24 Okt

Vi har varit ute och provkört presumtiv ny bil idag. Älsklingen vill ha en Passat R36 – en riktig medelålderskrisbil *hehe* med starkare motor och mulligt motorljud och sånt där. Han hade redan provat den en gång, men ville kolla om jag kunde tänka mig en sån också. Jodå, jag får vara med och bestämma. Till exempel bestämmer jag att jag vill ha en automatväxlad eftersom jag tycker det är enklare och roligare att köra då. Sen skulle jag vilja bestämma att bilen ska vara mörkt metallicröd också, men se det finns inte. Nä, för det är ju en medelålderskrisbil – dvs stark motor, men feg färgsättning. Mörkgrå, mörksvart, mörkbrun, mellanblå, messilvrig eller vit, typ. Eller – ok då – tomatröd. Men ful rödfärg, så vem köper en sån röd? Intressant nog har VW flera snygga metallicröda färger i sitt sortiment. Till andra bilar alltså, men inte till Passat. Femtiåtta andra tillval finns, men inte snygg färg. Är det mest män som köper Passat, tro?

Fast ett coolt tillval är parkeringshjälpen som själv kan fickparkera bilen. Allt man gör är att trycka på en knapp, köra förbi luckan och om den är stor nog får man klarsignal, lägger i backen, trycker försiktigt på gasen – sen styr bilen in sig i luckan. As by magic! Nästan så man kan stå ut med att den inte finns i snyggrött.

Fast om det blir en R36 eller en helt vanlig Passat är inte klart än. Det skiljer ju lite i pris och älsklingen kan inte riktigt bestämma om R36:an mycket roligare att det är värt det. Fast på glittret i hans ögon när vi provkörde kan jag säga att det åtminstone såg ut som det var värt det idag. För egen del spelar det inte så stor roll. Båda bilarna har parkeringshjälp, båda är bra att köra och personligen kör jag sällan så det märks att det är bra acceleration – ja, förutom när jag drar ifrån vid trafikljusen alltså. Min hemliga lilla last.

Har ni förresten sett att det nu finns Ferraribilar i colasmak?

 
1 kommentar

Publicerat av på 24 oktober 2009 i i största allmänhet

 

Ett svar till “Racerbil

  1. Monni

    25 oktober 2009 at 21:30

    Hihi. Det där glittret i älsklingens ögon är verkligen guld värt!
    Jadå, colabilarna är klart godkända.

     

Kommentera

 
