RSS

Segsöndag

25 Okt

Vad är det med söndagar? De känns alltför ofta som en transportsträcka till måndagen, inte alls som en helt ledig dag. Speciellt idag när det varit mörkgrått utomhus hela dan. Och ändå har det blivit en ganska bra dag, så här i gränslandet mellan ledigt och jobb.

Det började bra med att jag sov gott hela natten och väldigt länge på morgonen. Och sen kom på att jag inte alls hade sovit till halv elva, utan bara till halv tio, för det är ju vintertid nu. Vilken trevlig överraskning. Behövde verkligen sömnen – har varit så vansinnigt trött de senaste dagarna. Så pass att jag igår undrade om jag hade feber – men febertermometern visade 35,9 grader, så det hade jag ju inte. Hm.

Var iväg och köpte lite höstväxter till krukorna vid entrén; callunaljung, veronika, prydnadskål, en och silvergirlang. Blev ett litet lyft att plocka bort överblommade sommarblommor. Stack ner lite grenar med höstlöv mellan plantorna också, och kände mig väldigt kreativ.

Resten av eftermiddagen har jag jobbat undan två grejer som bara inte hunnits med tidigare veckan och det känns skönt! Inget svårt, bara lite pilligt och sånt som man behövde sitta med utan att ständigt blev avbruten av telefon eller möten. Ibland är det riktigt bra att få jobba en söndag. Speciellt en sån här söndag som bara är grå grå grå i övrigt.

Vi funderade på en promenad, men det duggregnar och är allmänt trist, så vi gav upp den idén igen. Även om jag borde röra mer på mig. Men det ska liksom inte vara plågsamt.

Nu ska jag skriva klart ett rödakorsprotokoll och sen är det dags att börja laga middag.

Nästa vecka ska jag jobba två dagar innan jag har lite semester för att ha höstlov ihop med dottern. Känner liksom som det behövs en semester när jag är så trött, men samtidigt som att jag inte riktigt har tid att inte jobba eftersom det är så himla mycket som ska bli klart till kongressen om några veckor.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 25 oktober 2009 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
