RSS

Just another manic monday

26 Okt

En kollega lyckades idag blockera både vår mailserver och vår dokumentserver – och bredbandet till på köpet. Hela dan. Det tycker jag är rätt skickligt. Tyvärr innebar det ju att vi andra inte fick mycket gjort eftersom en stor del av jobbet är beroende av internet och mail, och ja, av tillgång till alla dokument så klart. Många ny och gamla svordomar har hörts i korridorerna… Dessutom havererade faktureringen till kongressen under några timmar, inte alls på grund av vårt datorstrul utan på helt annat ställe i cyberrymden, så det blev en del extra att göra där när allt det var fixat. Samtidigt har telefonen ringt hela hela tiden, och när jag inte har hunnit svara har växeln lämnat meddelande om att ringa tillbaka. En helt normal måndag på många sätt, speciellt två veckor innan det är kongressdags.

Och ändå har jag lyckats få undan massor från attgöralistan. Visst blev det några timmars övertid hemma (här funkar ju bredbandet), men som jag skrev igår: Ibland är det banne mig skönare att få jobba undan än att titta på tv eller sortera tvätt eller slösurfa eller nåt annat som jag väl antagligen hade gjort om jag inte hade jobbat ikväll.

Är man lite knäpp när man blir på strålande humör av sånt?

 
2 kommentarer

Publicerat av på 26 oktober 2009 i jobbet

 

2 svar till “Just another manic monday

  1. Sanna

    29 oktober 2009 at 9:54

    Fy fan, vad bra den låten är och så fattar man liksom varför alla tjejer ville se ut som hon och alla killar blev kära i henne…

    Jag tror att allt som gör att man blir på strålande humör är sunt! Minus knark dåra…

    Kram!

     
    • Annika

      30 oktober 2009 at 16:48

      Ja, det är verkligen en kanonlåt. Blir lika glad varje gång jag lyssnar på den!

       

Kommentera

 
