RSS

Host

02 Nov

Jamen så klart vaknar man med halsont och feberkänning idag. Det har jag verkligen inte tid med! Men det är ju lite onödigt att kanske smitta ner övriga kollegor, så jag har suttit hemma och jobbat idag. Teknikens underverk – att man kan nå sin jobbdator via hemdatorn. Nästan precis som om man var där, liksom. Hade man bara kunnat nå även sitt fysiska skrivbord så hade det varit helt perfekt. Nu har jag fått maila kollegor som fått hämta info och skicka den vidare till mig via mail. Men det har funkat rätt bra det med. Tycker jag iallafall – vet inte hur glada de har varit som fått springa ärenden åt mig halva dan.

Fast lite klydd är det när vår nya router hemma inte släpper igenom VPN-uppkopplingen till mitt jobb. Så då har jag fått sitta med min laptop uppkopplad med mobilen som modem och köra VPN där – och sen mata över till stationära datorn och jobba vidare där, eftersom jag till exempel bara har InDesign på den datorn. Tyckte det kändes väldigt hi-tech att sitta med två datorer. Älsklingen tyckte det var knäppt: han är väldigt irriterad över att han inte kan lösa problemet med routern.

Halsen är väl sådär. Lite nästäppa på gång. Seg i kropp och knopp. Men just nu ingen feber alls. Bara lite trött. Så nån influensa är det iallafall inte – och det är ju himla bra att ha en vanlig svenneförkylning, för då kan man tydligen inte bli smittad av svininfluensan. Så jag satsar på lagom småförkyld en dryg vecka till, tills kongressen är i hamn. Sen har jag tid (fast inte lust) att vara sjuk.

Om man kanske hellre borde vila sig frisk? Jomen tjena. Om jag inte jobbar undan nu så får jag hjärtklappning av allt som inte blir gjort och det måste vara sämre för hälsan än att sitta här i mjukisbyxor och yllestrumpor, med en stor kopp te och få lite sinnesro. Det är ju inga tråkiga grejer jag sysslat med, inget vidare avancerat heller. Bara sånt som måste göras. Så jag lider inte ett dugg. Ja, förutom halsontet då, men det verkar ju inte alls lyssna på mig när jag säger att det ska försvinna.

Dessutom har jag pepparkakor. Säsongens första. Yum!

 
1 kommentar

Publicerat av på 02 november 2009 i jobbet

 

Ett svar till “Host

  1. Monni

    02 november 2009 at 21:02

    Krya på dig!!

     

Kommentera

 
