RSS

Tjolahopp

05 Nov

Kan alla sluta blogga så himla mycket just nu? Har 125 olästa inlägg i min Google Reader, och ändå använder jag bloggläsandet som mentala rökpauser för att inte BARA tänka på jobbet.

Att vara tillbaka på kontoret efter några dagars arbete hemmavid är lite kluvet. Å ena sidan är jag där alla dokument finns och där kollegor med koll på sånt jag inte har koll på finns. Å andra sidan ringer det hela tiden, kollegor kommer in och frågar saker, mailen droppar in (fast det gjorde de ju hemma också), skrivbordet är fullt med post och lappar att ta hand om och i största allmänhet får jag väldigt lite gjort som står på attgöralistan. Gör annat, som säkert också behöver göras, men just nu lutar jag åt att skriva in varenda annan grej jag gör på attgöralistan så att jag kan bocka av åtminstone någonting.

Men men. På andra sidan kongressen finns en semestervecka och ett relativt lugn även på kontoret ett tag. Tills dess finns det egentligen bara en sak att göra: go with the flow. Allt ordnar sig.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 05 november 2009 i jobbet, stress

 

4 svar till “Tjolahopp

  1. Sanna

    05 november 2009 at 20:47

    Wow! Jag blir lite nyfiken bara… hur många bloggar följer du?

    Kramis!

     
    • Annika

      09 november 2009 at 21:21

      Det ligger nog lite drygt 30 stycken i Readern, men det är kanske 15-20 som är riktigt aktiva. Men hinner man inte läsa på några dagar, eller nån vecka, så ackumuleras det och sen känns det som man aldrig kommer ikapp. Fast nästa vecka, då…

       
  2. piikvadrat

    06 november 2009 at 12:09

    Nej, vi kan inte sluta blogga. Vi kommer snarare blogga mer nu när vi vet att din google reader är helt översvämmad. Vi bloggar enbart för att göra dig mer stressad! ;)

    (Allvarligt talat: hoppas du kan behålla lugnet i den allmänna jobbpaniken.)

     
    • Annika

      09 november 2009 at 21:18

      Ha, jag visste väl att det var så! ;)

       

Kommentera

 
