RSS

Målbild

09 Nov

Just nu är det så där rörigt och mycket som det bara är dagarna innan kongress. Tycker mig ha koll på läget, men inser också att allting tar längre tid än man hade tänkt sig. Det är alltid nåt som strular i sista sekund. Som när jag försökte skriva ut ett försättsblad idag och bara hälften av texten kom med hur jag än bar mig åt. Det var inte för stort alltså, det vara bara så att en del av texten mitt på fanns inte med på utskriften. Tog mig tre kvart av femtielva olika varianter att äntligen få ut det – och jag minns knappt varför det funkade till slut, blev bara så lättad. Men då hann jag ju inte skriva ut allt annat jag skulle skriva ut, för jag skulle ju åka och handla middagsmat och sen åka hem och äta middagsmaten också.

Just nu sitter jag här och tänker att nästa vecka – då är jag leeeeedig. Och hjälp vad mycket roliga saker jag ska göra då som inte har ett endaste dugg med jobbet att göra. Träffa kompisar, gå på spa, laga spännande ny mat… kanske rent av försöka mig på lite surdegsbakande igen? Och sova länge varenda morgon!

Det är en fin målbild. Men först ska det bli himla rolig kongress, så klart.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 09 november 2009 i jobbet

 

Kommentera

 
