RSS

Men åh

16 Nov

Borde verkligen träna mig på att gå och lägga mig när jag är ensam hemma. Ja, för när älsklingen är hemma så är det inga problem alls – han lägger sig och tycker bestämt att det är svårt att somna om inte jag lägger mig också, så då gör jag det – man kan ju inte låta honom ligga där sömnlös, den stackaren.

Men så fort jag är ensam hemma så är jag vaken till långt efter midnatt fast jag har bestämt mig för att inte vända på dygnet och sova ordentligt. Ja, alltså, den här veckan har jag ju semester, så jag sover ordentligt. Ingen väckarklocka. Men då vaknar jag å andra sidan tidigast framåt nio-halvtio och det kanske inte är det allra bästa heller. Imorgon ska jag dessutom upp nästan som vanlig arbetsdag, för jag ska träffa föräldralediga kollegan och hennes twins på förmiddagen.

Så jag skulle lägga mig vid tiosnåret ikväll. Hade jag bestämt. Och nu är klockan en bit över elva och istället för att lägga mig så sätter jag mig och bloggar om eländet.

Skärpning!

Fast åh vad lyxigt det är att följa sin egen dygnsrytm.
 
1 kommentar

Publicerat av på 16 november 2009 i i största allmänhet

 

Ett svar till “Men åh

  1. Sanna

    19 november 2009 at 10:49

    Jag är precis likadan! Jättedumt. Om jag åtminstone fastnade framför något program, men nä jag sätter oftast inte ens på teven när Patrick är borta.

    Jätteknasigt.

    KRAM!

     

Kommentera

 
