RSS

Nähä

12 Dec

Har helt tappat sugen idag. Har inte ens lust att göra de där vanliga sakerna som kan pigga upp: baka något gott, göra lite julgodis, se en bra film. Eller kanske skriva ett blogginlägg om veckan som gick, om en fantastiskt god efterrätt jag gjorde (och åt) i tisdags till exempel. Jag bara sitter här, känner mig ynklig och får absolut ingenting alls gjort. Funderar på om det är nån slags julstress som passiviserar mig, men jag tycker inte jag är ett dugg julstressad. Möjligen inte särskilt julintresserad just nu, men det kan ju bero på det allmänna humöret.

Men nu snöar det plötsligt ute, och då kommer jag på att vi borde ha satt upp ljusslingan i sockertoppsgranen på framsidan. Men vem har lust att gå ut i snö(slask) och mörker för att få till det? Inte jag, inte idag.

Får väl hänga upp lite tvätt istället. Ja, hurra, nu känns det som lördag direkt. Partyparty.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 12 december 2009 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
