RSS

Julefrid får det bli nästa vecka

16 Dec

Hallå!? Var är det där lugnet som brukar infinna sig på kontoret sista veckorna innan jul?

Har så galet mycket just nu att jag precis fått be chefen att hjälpa mig prioritera – för jag kommer inte att hinna allt på måste-göras-listan innan jag ska vara ledig. Kan inte riktigt minnas att det brukar vara så. Dagarna dessutom späckade med diverse möten, som gör att allt mindre konkret fixarjobb blir av.

Till och med kvällarna den här veckan är fullbokade. Bjudmiddag igår (jobbet), genrep med kören ikväll och på fredag, julmiddag på torsdag (älsklingens jobb) och sen går i princip hela lördagen bort för repetitioner och julkonserter. Vilket så klart är kul det med, men då hinner man inte ens sitta kvar en timme extra på jobbet för att få saker klara.

Julstressen brukar ju snarast handla om att hinna köpa alla julklappar och laga all mat och koka all knäck. Men i princip alla julklappar är klara och det är syrran som kokar knäck i år. Vilket är för väl, för hur skulle jag hunnit det också? (Fast jag vill ju ha tid att pyssla med julgodis!)

Som chefen sa igår, när vi rusade iväg till ytterligare ett sammanträde: Man bara längtar efter att sätta sig ner och tända ett ljus.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 16 december 2009 i jobbet, jul

 

3 svar till “Julefrid får det bli nästa vecka

  1. Anna i Malmö

    16 december 2009 at 16:36

    …Eller så blir man sjuk, och då har man inget annat val än att sätta sig ner och tända ett ljus. Fast då önskar man att man fick vara på jobbet istället… :(

     
    • Annika

      16 december 2009 at 16:47

      Mmm, det är ju ett alternativ som jag verkligen inte har tid med…

       
  2. Anna i Malmö

    16 december 2009 at 21:16

    Inte jag heller. :(

     

Kommentera

 
