RSS

Hoppsan, var visst ett tag sen

28 Jan

Det är så himla mycket roliga grejer på gång just nu. Både på jobbet och fritiden. Som jag vill orka med, men inte riktigt gör.

I helgen som gick var det körövning både lördag och söndag. Och då fick jag så klart tung huvudvärk, så jag bara kunde vara med en av dagarna.

I måndags fick jag förvisso stiga upp groteskt tidigt (kvart i fem) för att åka till Göteborg och kom inte hem förrän halv tio på kvällen – men det var bra möten, och jag gillar att åka tåg. Men i tisdags vaknade jag med huvudvärk som var så intensiv att jag fick lägga mig igen, och kom senare till jobbet.

Dagarna innan helgen var det också en massa bra möten, RIKTIGT bra möten, som jag blev glad av. Men tre mötesdagar i följd skapar så klart en del arbete – protokoll som ska skrivas och en attgöralista som ska fyllas på, till exempel. Nya möten för att avrapportera till de som inte kunde vara med på de andra mötena. Plus allt annat som ska göras.

På fritiden försöker jag göra klart en medlemsfolder och skriva ett protokoll som är sorgligt försenat. Ikväll är det möte i andra föreningen, vilket innebär ett nytt protokoll att skriva. Fast ett ganska enkelt protokoll. Och efteråt är det repetition med kören – och vi sjunger så härliga stycken den här terminen, från Vivaldi till Beatles!

Men jag känner allt mer att med en huvudvärk som förvisso börjar bli bättre men fortfarande inte är bra, så funkar det inte riktigt att ha ett så händelserikt liv. Jag är för trött för att orka med – huvudvärken tar energi, som gör att allt annat tar längre tid, vilket gör att jag inte hinner med som jag borde/vill, vilket gör att jag blir stressad och frustrerad. Och får mer huvudvärk, som gör mig mer trött, som… Ja, ni förstår. När man mest av allt längtar efter att få sova, och allt det andra som egentligen är mycket roligare, kommer därefter på önskelistan – då är det nog dags att dra i nån slags handbroms.

Men vilken broms är det som ska dras åt? Jobbet och i så fall hur då? Någon av styrelserna, och i så fall vilken? Körsången (nej!)? Nåt annat?

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 28 januari 2010 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
