RSS

Utmaning

04 Mar

Har blivit utmanad av Tinselflickan och lite av Mia också. Har en massa andra saker jag skulle vilja sätta lite ord på, men jag har inte riktigt fått ihop det än. Det kommer. Tror jag. Just nu är det lagom besvärligt att skriva på kommando istället.

– varje ”spelare” börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själva.

– bloggare som blir ”tagna” ska skriva sex saker om sig själva samt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista med deras namn på sin blogg.

– efter det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras gästbok för att låta dem veta att de blivit tagna och att de ska läsa ens blogg för mer information.

1. Jag gillar inte att äta med udda bestick, till exempel en kniv med plasthandtag och en gaffel helt i metall. Eller ens olika sorters metall, bara lite olika mönster. Det känns fel i händerna, snett på nåt vis. Kan vara rätt besvärligt vid bufféer där folk tar bestick hur som helst och inte alls matchar, och sen kommer jag och det finns bara udda kvar. Gah!

2. Jag löser i princip alltid mordgåtor i gamla fina engelska deckare långt innan älsklingen börjat fatta. Och han är smart, jäkligt smart. Kanske borde blivit kriminalare istället? Om jag bara inte var så kort, svag och närsynt… ;) Eller så får jag bli deckarförfattare, för det saknas verkligen kvinnliga sådana i Sverige.

3. Jag är, precis som Mia, väldigt rörlig. Kan stå med raka ben och nå golvet med handflatorna – trots övervikt och en mage som teoretiskt borde vara ivägen. Elaka tungor säger att det är för att jag är så kort, och därför har närmare golvet. Ha! Tyvärr är det inte alltid så bra att vara överrörlig – jag har t.ex lyckats överbelasta knälederna så pass att jag fick avbryta yogaträningen mitt i en termin, och inte riktigt vågat börja igen. Att stretcha efter träning är inte heller så lätt när lederna följer med i stretchen – det känns inte alltid i musklerna, helt enkelt.

4. Jag har superlen hud, både i ansiktet och på kroppen – men på hälar och armbågar är huden ständigt hård och sprucken, trots att jag smörjer in mig hela jäkla tiden. What’s that all about?

5. Och på tal om hud så har jag inga celluliter. Eller så har jag det, men jag har aldrig riktigt fattat hur de ser ut och eftersom jag inte tycker det känns så himla angeläget att få reda på nåt sånt, så har jag inte brytt mig om att forska vidare i det. Ignorance is bliss, som det så fint heter. Man har ju liksom fler saker att hänga upp sig på här i livet, varför hitta ytterligare en? (Har för övrigt aldrig funderat på om min rumpa ser stor ut i nånting heller – herregud, hur ofta ser man sin egen rumpa, eller ev celluliter för den delen – varför bry sig om saker man aldrig ser?)

6. Kan spreta jättemycket med mina tår, böja dem in under foten och även plocka upp grejer med tårna. Jag gillar även att bli kittlad under fötterna. På rätt sätt, ska tilläggas – med långa, bestämda (men inte hårda) drag. Gillar fötter, faktiskt, både mina egna (med hårda hälar och allt) och andras.

Vet inte hur egendomliga saker det var, egentligen. Möjligen det där med besticken, som är rätt knäppt.

Och härmed lämnar jag vidare stafettpinnen till Trissmamman, Anna, Molly, Rebecca och Jojo. Tag – you’re it!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 04 mars 2010 i utmaningar

 

Kommentera

 
