RSS

Syrran Syrran påminde

16 Mar

Visst har jag ibland funderat på det, men kanske inte helt tagit det med i beräkningarna. Men så mailade min syster (som är sjuksköterska, om ni undrar över rubriken) och frågade om jag fortfarande tar Tryptizol mot huvudvärken. Och det gör jag ju. Tryptizol som bland annat har viktuppgång som vanlig biverkning. Det kan ju förklara varför det går så extremt trögt med viktnedgången. Ett steg fram och två steg tillbaka, nästan.

Inte för att det är nån tröst. Men det är åtminstone en förklaring som känns hyfsat sannolik. Långt bättre än detta frustrerande ”varför funkar det inte när man gör alla rätt?” Och huvudvärken är ju på bättringsväg. Inte bra, men på bättringsväg. Läkaren planerar att jag ska ta medicinen minst året ut, kanske längre.

Ännu en anledning att tänka långsiktigt. Varje kvartshekto neråt är i själva verket mer, för medicinen hade kanske fått mig att gå upp. Så allt som är neråt eller inte uppåt är i själva verket bra.

Hurra för mig alltså. (Även om det inte känns så mycket hurra)

 
4 kommentarer

Publicerat av på 16 mars 2010 i huvudvärk, mediciner, vikt

 

4 svar till “Syrran Syrran påminde

  1. Anna

    16 mars 2010 at 11:38

    Det är tufft, men det är det enda sättet att se på saken. För det finns en sak som är värre än att stå stilla (eller gå ner långsamt), och det är ju att gå upp. Eller hur?

     
    • Annika

      17 mars 2010 at 11:38

      Precis. Även om det är orättvist och frustrerande.

       
  2. Jeanette

    18 mars 2010 at 14:08

    Jag tar inte Tryptizol – det är fan ett steg fram och två tillbaka iaf!! Fast du är himla duktig som kommit igång med din träning, det har inte jag. Just nu ställer jag mentalt in mig på att starta i april och det känns ok, nästan så jag längtar dit ibland då det äntligen ska bli av. Kram och fortsätt som du gör för det är rätt väg även om du inte alltid kan se målet för att vägen är så krokig =)

     
    • Annika

      22 mars 2010 at 14:51

      Tror ärligt talat att Tryptizol bara är ett litet halmstrå, för det här med att få ordning på vikt och hälsa är – som du säger – ändå ett steg fram och två steg tillbaka. Dåliga vanor är svåra att ta död på, och följderna av dem ännu svårare att bli av med.

       

Kommentera

 
