RSS

Slut på sötebrödsdagarna

06 Apr

Hade förvisso inga illusioner om att jag skulle mjukstarta efter påskledigheten, men ändå.

Två möten bara idag, plus en lista lång som ett mindre epos med saker som ska göras inom det närmaste (dock inte allt idag, tack o lov). Telefonen ringer, och när jag inte kan svara (för att jag sitter i telefon eller i möte) så lämnar folk meddelanden om att jag ska ringa tillbaka. Men inga antydningar om vad saken gäller eller hur bråttom det är. För att inte tala om alla mail man ska beta av, och jobb som initieras av mailen. Och då vill jag ändå framhålla att jag gillar mail som arbetsredskap (till skillnad från telefon som jag oftare blir stressad av).

Och samtidigt så har det varit en rolig dag med bra möten och kul grejer på listan. Bara litelite för mycket, som alltid. Och ute skiner solen – vilket jag hann ut på lunchen för att helt kort njuta av. Konstaterade att det är dags att byta ut polarexpeditionsjackan mot något svalare.

Har också konstaterat att jag snart måste gå en kurs för att återuppliva förmågan att rulla tummarna.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 06 april 2010 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
