RSS

Energi

15 Apr

Vet inte om det är vårvädret eller vad, men de senaste dagarna har jag haft så himla mycket energi. Fått massor av saker gjorda på jobbet och sen kommit hem och känt mig ostressad. Bara en sån sak.

Var förvisso seg i tisdags efter att ha börjat dagen med superhuvudvärk, men sen gick träningen skitbra fast jag var trött, och Linda påpekade flera gånger att jag är mycket starkare nu än jag var när jag började. Och det känns verkligen – både på vad jag orkar göra, och rent konkret i form av att det plötsligt finns kännbara muskler på överarmarna. Måste vara första gången i mitt liv. Armarna är verkligen roligast att träna dessutom. Lilla svaga jag älskar att lyfta vikter, att göra övningar med skivstång. Känns coolt och – förvånande nog – enkelt. Tungt, så klart, men tekniskt enkelt.

Enda smolket i bägaren är väl att vågen fortfarande inte rör sig ett endaste dugg neråt. Inte heller känns midjan smalare – så det är inte det att musklerna väger mer. Men men – det är väl medicinen då. Får nog se sanningen i vitögat och köpa en finklänning i stl XXL. En som visar armmusklerna, kanske, haha.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 april 2010 i träning, vikt

 

Kommentera

 
