RSS

I ett nötskal

05 Maj

Förra veckan kulminerade i ett heldagsmöte med ett stort antal beslut som ska verkställas av främst mig, följt av en halv arbetsdag då jag hann inget alls, kändes det som. Tre av punkterna var beslut om offerter, där jag nu måste återkoppla till dem som lämnat offerter (10 olika företag)- och de ligger på som iglar, har redan mailat och frågat hur det gick.

Denna vecka inleddes med tvådagarskurs som gav kunskaper som ska tillämpas och omsättas i praktiken.  När jag hinner. Eller nej, innan möte om två veckor ska det vara klart. Men mellan det mötet och nu är det i praktiken bara sex arbetsdagar inklusive idag, och idag har jag verkligen inte hunnit.

Ledig fredag denna vecka och ledig vecka med start nästa onsdag ger mindre tid att verkställa och omsätta. Lediga dagar som inte direkt är lediga utan ska fyllas först med konfirmationsförberedelser och stillsamt firande, sedan med körresa som man måste förbereda inte bara med packning utan också med att öva sånger. Vilket jag aldrig hinner, så jag är en dålig resurs i kören just nu. Har inte heller gjort packlista, växlat pengar eller funderat så mycket på om det är något annat som borde förberedas eller köpas innan resan. Herregud, det är ju inte förrän nästa vecka. Eoner av tid, va?

Och som grädde på moset gör allergi kroppen tröttare än tröttast just nu (nej, det är inte allergimedicinerna – dem har jag tagit sen i mars och det är nu, när pollennivåerna är skyhöga, som jag blir trött).

Trädgården ropar efter lite omsorg och nyplanteringar, vi måste måla puts och grund och fönsterkarmar på huset. Jag har femton olästa böcker på min attläsahylla. Skulle vilja göra en hårinpackning, fila fötterna, måla naglarna, lägga en ansiktsmask. Göra rawkex, förbereda lunchlådor, bjuda vänner på middag, ta en kopp kaffe i solen. Blogga oftare.

Nästa helt obokade helg är 5-6 juni. Oj vad jag ska slappa då! Om jag hinner.

 
1 kommentar

Publicerat av på 05 maj 2010 i stress, trött

 

Ett svar till “I ett nötskal

  1. Kraka

    06 maj 2010 at 3:50

    Det är alltid så mycket som ska göras hela tiden och massor av möten. Du får göra som jag, boka en resa alldeles ensam bara med avkoppling. Har köpt en resa i november till Sal Rei där jag bara ska sola, promenera och läsa. Långt från både jobb, förtroendeuppdrag och aktiv fritid…

     

Kommentera

 
