RSS

Tuppakaka 2.0

06 Jun

(internt meddelande till er som känner till originalet)

Eftersom vi har nattgäster från Skåne, svängde jag ihop en tuppakaka till kvällskaffet. Och upptäckte att skorpmjölet blivit rent för gammalt. Vad bröa formen med i all hast? Hm, kokos, det borde funka. Och det gjorde det! Blev ärligt talat riktigt gott, utan att totalt förändra smaken.

Sen har jag även flagad mandel ovanpå numera, det vet jag faktiskt inte om det är min egen uppfinning eller om det fanns med från början. Vi hade i alla fall aldrig det när mor bakade, eller när vi själv bakade i vår ungdom (hahaha), jag och syrran.

Men som sagt. Att bröa formen med kokos rekommenderas varmt. En klar uppgradering – eller i alla fall likvärdig variant. För originalet är ju rätt gott det med.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 06 juni 2010 i baka, recept

 

3 svar till “Tuppakaka 2.0

  1. Ariadne

    07 juni 2010 at 0:08

    Jag gör tuppkaka i pajform och bröar inte alls men brukar strö ut bär eller trycka ner bananbitar i smeten.

     
  2. Sanna

    07 juni 2010 at 8:28

    Jag undrar mest… VAD är tuppakaka?!

    Kramen

     
    • Annika

      07 juni 2010 at 10:05

      Visst är det spännande? ;)

       

Kommentera

 
