RSS

Allergisk!

24 Jun

Höga till mycket höga halter gräspollen just nu. Det märks. Inte så mycket i näsa och ögon – där funkar medicinerna bättre för varje år som går. Men i kroppen. Extremt segtrött och öm i lederna. Speciellt fingrarna är ömma och stela. Och visst är det lite irriterat i ögonen, men inte värre än att jag fortfarande kan ha linserna, och visst nyser jag lite, men inte så att jag måste snyta mig igenom fem paket näsdukar varje dag – och då är jag nöjd. Då funkar medicinerna. Men kroppen känns desto mer.

Märkligt att det tog mig så många år att koppla tröttheten och ledstelheten med allergin. Inte förrän jag flyttade ihop med älsklingen, som också är allergiker och också känner av det i kroppen på samma sätt. Och vår allergiläkare bekräftade att det var helt normala symptom på allergin. Det läser man inte så ofta om.

Sa jag att jag är trött? Amen shit alltså. Höll på att somna stående på tunnelbanan.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 24 juni 2010 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
