RSS

Man ska väl inte klaga

29 Jun

Det var ju inte så längesen man stod och huttrade på perrongen och bara läääängtade till sommaren. Jag har inte glömt.

 Och det är ljuvligt nu, speciellt kvällarna på uteplatsen. Schersmin och paradisbuske blommar ikapp och doftar snudd på berusande. Älskar schersmindoften en varm sommarkväll, och de vackra blommorna som får mig att tänka på brudbuketter. Men gillar märkligt nog inte schersmindoft i parfym – för stark, för tung.

Det är härligt avslappnat att gå till jobbet utan jacka, med bara ett par solglasögon i fickan ifall att lunchen intas på solig uteservering. Till och med lite stress på jobbet känns annorlunda. Nästan lite som att man frivilligt satt sig för att jobba undan lite mellan lunchpausar och kaffepauser utomhus. Inte för att jag går till jobbet under pistolhot i vanliga fall, inte så – det är en annan slags frivillighetskänsla jag menar. Äh, ni förstår, va?

Bara en sak… När man vaknar med dunderhuvudvärk så är den här rekordvärmen ett helvete. Lägg till en dos allergi, och huvudvärken släpper inte taget ens en sekund. Inomhus står luften stilla. Uteplatsen badar i sol, så där är det helt omöjligt att sitta ens utan huvudvärk. Hittade en skuggig plats i trädgården där det kändes drägligt att sitta, men huvudvärken är kvar som ett stålband, som en tyngd på skallen. Läsa är plågsamt, tappar fokus när jag försöker lyssna på radio, ser allt ogräs som borde rensas när jag försöker bara sitta där och vila. Vet att kontoret är lika varmt som hemma, så jag tror inte jag hade mått bättre där heller. Jobba känns lika omöjligt som att bestämma sig för vad man ska äta en sån här varm dålig dag.

Mitt enda hopp står till PT-träningen om en halvtimme. Den är betald och eftersom den inte är avbokad 24 timmar innan, så kan jag lika gärna gå dit – annars är det pengar i sjön. Och det har faktiskt hänt förr att huvudvärken har lättat under ett träningspass, även om det inte alltid varit så. Och ska man svettas, kan man ju lika gärna göra det på gym…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 juni 2010 i huvudvärk

 

Kommentera

 
