RSS

Midsommar, btw

05 Jul

Sa jag att midsommarfirandet blev väldigt trevligt? Visade sig att alla som var med hade jag träffat åtminstone en gång tidigare, och alla var så himla avslappnade = trevliga.

Inget uppstyrt nu heller, vilket när maten väl var inhandlad var rätt skönt. Vi åt en (mycket sen) sillunch sittandes ute på bryggan nedanför värdens sommarstuga. Solen strålade och en mild sjöbris insisterade på att hela tiden blåsa upp min kjol så att alla närvarande fick njuta av de sexiga mameluckerna. Kände mig kanske en aning för gammal för att sitta på ”marken” en hel lunch, speciellt när man skulle försöka ta mer – men det uppvägdes ju av utsikten och vädret. Och sällskapet. Sov middagen en stund, vilket var urskönt det med, och sen förflöt dagen och kvällen i samma avslappnade tempo. Gin & tonic intogs i eftermiddagssolen, och begreppet KGT myntades: en svag gintonic = kärring-GT. Dracks även av en del herrar i sällskapet. När det började svalna blev det grillning och sen satt folk uppe varierande länge. Några tog ett nattdopp, men jag avvek inte från min princip att 15 grader i vattnet är på tok för kallt för ett dopp. Satt däremot en lång stund ute på bryggan under fullmånen och småpratade med älsklingen. Och firandet avslutades med gemensam sen frukost innan vi körde hemåt igen.

Fast jag börjar längta lite efter att fira midsommar i Skåne igen. I stugan, med dansbana och luftgevärsskytte och chokladhjul.

 
1 kommentar

Publicerat av på 05 juli 2010 i i största allmänhet

 

Ett svar till “Midsommar, btw

  1. Anna

    05 juli 2010 at 20:55

    Nästa år, kanske? :)

     

Kommentera

 
