RSS

Hmmmm

09 Jul

I går kväll tog energin totalt slut när jag kom hem. Trött och klibbigt varm – och givetvis accelererade huvudvärken då. Tungt, segt, plågsamt. Försökte se film med älsklingen efter middan, men orkade inte riktigt koncentrera mig. Gick och la mig flera timmar innan honom – mycket ovanligt – och sov som en stock hela natten.

Hoppas det var värmen och inte knådningen dan innan som låg bakom. För det vore ju oerhört snopet. Förvisso kan det ju vara så att det blir sämre innan det bättre, det har man ju hört förr, men jag oooorkar inte sämre. Jag gör faktiskt inte det. Då är jag hellre lite lagom o-bra ett tag till.

Eller så är det värmen, som sagt. Kanske inte ska spekulera alltför mycket i andra teorier – det är ju faktiskt först efter semestern som jag har mer än en knådning att utgå från innan jag drar slutsatser. Medan det som ni säkert märker är varmt hela tiden. I alla fall här.

Ja, och givetvis sitter tröttheten och huvudvärken kvar idag. Sista arbetsdagen innan semestern, och massor av lösa trådar ska knytas ihop eller i alla fall läggas till rätta så att inget trasslar till sig medan jag slappar med paraplydrinkar.  Då skulle det varit väldigt skönt om jag var pigg och alert. Men vad gör man? Det hjälper liksom inte att sjukskriva sig: då blir det ju garanterat trassligt.

Så jag har lyssnat på Jakob Hellman och Lily Allen och Elliot Smith och en massa annan skön musik på Spotify medan jag bland annat lagt in ändringar i annonser och 180 sidor programbok, och sen packat ihop och skickat vidare med en lång radda instruktioner. I favoritprogrammet InDesign. Det blir faktiskt ganska en ganska bra dag då, även med huvudvärk.

 
1 kommentar

Publicerat av på 09 juli 2010 i huvudvärk, jobbet

 

Ett svar till “Hmmmm

  1. Monni

    09 juli 2010 at 22:14

    Välkommen till semestern!!!

     

Kommentera

 
