RSS

Tacksamhet

01 Okt

Det är lite mycket nu, som sagt. Och det lättar sannolikt inte förrän kongressen är avklarad (och sen är det jul, men det tar ju ingen tid alls att förbereda, tralalala)

Samtidigt. Det är mycket jag kan vara glad och tacksam för att jag får vara med om inom det närmaste:

Imorgon ska jag på pralinkurs hos inspirationsbloggaren och sötsaksgurun Mia Öhrn. Ska bli så himla kul, och totalt annorlunda alla måsten. Samt gott, hoppas jag! ;)

På måndag ska jag och älsklingen vara med på inspelningen av På Minuten – ett riktigt favoritprogram. Ser sååå fram emot att få skratta loss ordentligt.

Nästa helg åker älsklingen och jag till Malmö för att umgås med underbaraste vännerna (syrran, nästansyrran, deras makar samt bonusnästansyrran – och dottern lite också, men faktiskt mest vuxentid) och se Spamalot med idel favoritkomiker i rollistan. Borgar för många goda skratt och mycket feelgood. Sånt som tankar energi för kommande veckor.

Dessutom håller vi på att repetera Brahms Requiem i kören. Vi sätter upp den tillsammans med kammarkören och ytterligare en kammarkör, solister samt stor orkester. Första gången vi sjöng ett stycke ur den trodde jag aldrig någonsin att jag skulle klara av den – så många höga noter, så väldigt MYCKET noter – men igår märkte jag hur det ändå börjar funka. Började njuta av musiken istället för att febrilt räkna och försöka hänga med. Det är stor lycka.

 
1 kommentar

Publicerat av på 01 oktober 2010 i brasaker

 

Ett svar till “Tacksamhet

  1. Anna

    02 oktober 2010 at 7:03

    Bra idé att påminna sig om det roliga också, och inte bara fastna i det tråkiga… Vi ser jättemycket fram emot nästa helg! Nästa vecka kommer väl att bli århundradets långsammaste. ;)

    KRAMAR!!!!!

     

Kommentera

 
