RSS

Nähä

27 Okt

Och nu händer det absolut inget alls på vågen. Fast jag fortsätter äta som jag gjort veckorna innan. Varför händer det inget? Varför!?

Ibland tror jag på allvar att jag inte kan gå ner i vikt. Och det är en riktigt deprimerande tanke.

Annonser
 
10 kommentarer

Publicerat av på 27 oktober 2010 i vikt

 

10 svar till “Nähä

  1. Kraka

    27 oktober 2010 at 14:30

    Det kallas trösklar och du får inte ge upp nu! Kram!

     
    • Annika

      28 oktober 2010 at 10:32

      Men har ju knappt börjat – tycker det är orättvist att hamna på en tröskel när man bara hållit på ett litet tag. :(

       
  2. Sanna

    27 oktober 2010 at 21:58

    Näeh… Du som kämpar så! Fy sjutton vad orättvist.

    Har du kollat att LCHF funkar för dig? Enligt amerikanska studier funkar ju inte metoden på alla.

    Stor tröst- och peppkram!

     
    • Annika

      28 oktober 2010 at 10:29

      Men hur kollar man det? Det funkade ju bra de första veckorna…? Tror jag blir knäpp!

       
  3. Dina

    27 oktober 2010 at 22:01

    Men vad konstigt! Kollar du midjemåttet? Ibland syns viktminskning bättre där. (Specielt som lchf även bygger muskelmassa.)
    Eller kanske du fortfarande är väldigt stressad? Finns ju något hormon som påverkas av det och i sin tur påverkar viktminskning negativt.
    Kramar!

     
    • Annika

      28 oktober 2010 at 10:28

      Hm, midjemått. Där sa du nåt. Har faktiskt skärp för första gången på länge. Tröstande tanke! :)

       
  4. Anna

    28 oktober 2010 at 21:45

    För mig var det precis så förra hösten (om du läser tillbaka i min blogg… ;)). Vissa veckor stod det still och vissa veckor gick det fort. LCHF är inte viktminskning à la viktväktarna med -0,5 kg i veckan, i alla all inte för mig. Här har det istället varit stabilt neråt, fast sakta. Vill du ha snabbare resultat finns det bara ett sätt: minska på kolisarna ännu mer. Skippa mjölkprodukterna eller dra ner ordentligt på dem, Äggmjölk istället för yoghurt till frukost, mer smör och ost (och andra fetter), mindre mjölk och grädde. Osv… (Fast då blir det ju liiiite tråkigt… ;))

     
  5. Anna

    29 oktober 2010 at 21:57

    En bra blogg, förresten: http://www.annahallen.se/

     
  6. Monni

    30 oktober 2010 at 18:03

    Ledsen att det är såhär, men…
    har sagt det förut: Tryptizol är en säker bov i dramat, tror jag. Sorry.
    Finns det nåt besök /hos läkaren som skrivit ut det) inplanerat? Jag menar, vad säger han/hon om kombon att ta detta+försöka gå ner i vikt?
    Dietist kanske? Fast de gillar väl inte LCHF?
    Kan bara heja på, som vanligt.
    Kramar!!!

     
    • Annika

      05 november 2010 at 0:13

      Ska bli kallad till återbesök typ runt årsskiftet om jag minns rätt. Och då kommer jag absolut att ta upp detta med viktuppgången som en väldigt jobbig biverkning. Men vad kan man göra? Tar han bort medicinen kanske huvudvärken blir sämre igen. Skit.

       

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: