RSS

Bästa veckan

16 Nov

Imorgon, tidigt på morgonen, åker jag och kollegorna till Göteborg för kongress. Det här är bästa veckan på kongressåret, speciellt dagarna så här innan när det faktiskt är för sent att genomföra en del vilda idéer som folk kommer på. Så skönt att bara konstatera ”bra idé, men det hinner vi inte i år”. För en vecka sen var det åtminstone teoretiskt möjligt att hinna, så då slog jag knut på mig och stressade tills käkarna värkte (av ihopbitning alltså). Den här veckan känns det rätt lugnt. Lite rörigt, men lungt. Och sen är det kongress och då är det säkert inte alls lugnt, men allt som eventuellt måste åtgärdas då brukar vara sånt man ändå inte hade kunnat planera för, så då känns det helt prestigelöst att fixa. Ingens fel, liksom.

Fast bäst är kanske ändå att nästa vecka är jag ledig två dagar, då ska jag sova och skrota och fundera lite. Sen ska jag sätta mig med chefen och diskutera igenom hur min arbetssituation ska kunna bli mindre stressig så att jag orkar jobba.

 
1 kommentar

Publicerat av på 16 november 2010 i i största allmänhet

 

Ett svar till “Bästa veckan

  1. Anna

    17 november 2010 at 16:00

    Ha det så jäkla kul!!! :)

     

Kommentera

 
