RSS

Trött

21 Nov

Sov till elva, och har fortfarande inte tagit mig ur nattlinnet. Ute är det jämngrått och blött, men jag tror jag måste gå en sväng ändå för annars kommer jag att vara så här i halvdvala hela resten av dan också. Är bara så jäkla trött. Det sitter verkligen i hela kroppen, från tårna ut i fingertopparna och – givetvis – upp i huvudet. Genomtrött. Seg i alla leder, öm i hårbotten, stel i käkarna. Sa jag trött i huvudet? Skulle nog kunna sova några dar till.

Och de där två lediga dagarna som är inbokade nästa vecka känns så… korta. Två dagar, hur ska jag hinna sova ikapp och dessutom kanske hinna göra nåt trevligt? Typ sätta upp adventsstjärnor och -ljusstakar. Baka. Se en film. Träna. Det kommer ju aldrig tiden att räcka till! Fasen, mina attgöralistor hemma – mina lediga-dagar-listor – är ju lika orealistiska att få ihop som de på jobbet de senaste veckorna. Vad deprimerande.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 21 november 2010 i stress, trött

 

3 svar till “Trött

  1. Anna

    21 november 2010 at 20:02

    Kanske ska sluta göra attgöralistor? Eller tillåta dig att inte ens titta på listorna under de här dagarna, och bara precis göra vad som faller dig in — eller ingenting alls, ifall det är det som känns rätt. Passa nu på att koppla av!!

     
  2. farsan

    21 november 2010 at 21:51

    agree!

     
  3. Annika

    22 november 2010 at 12:26

    Jovars, så har det blivit hitintills. Och det finns ingen fysisk attgöralista hemma. Den ligger i mitt huvud. Sånt jag inte hunnit innan, som jag gärna skulle vilja göra nu när jag har mer tid. Men jag orkar inte. Inte ens baka, som är så roligt och avkopplande, orkar jag. :(

     

Kommentera

 
