RSS

Redan en vecka

29 Nov

Vilodagarna rinner iväg rätt snabbt. Förra veckan sov jag galet mycket, vilket gav lite backlash i fredags natt – då vaknade jag halv tre och kunde inte somna igen förrän framåt halv sex. Det var jobbigt. Tror jag ska sova färre timmar per dygn den här veckan. Utan att trötta ut mig. Balans. Måste ju även göra saker, så att jag inte helt säckar ihop. Göra lagom och mest sånt som är kul, och spara energin så att man också orkar det man faktiskt måste. Balans, alltså.

Så förra veckan var långsammast i mannaminne: satte upp adventspynt, lagade middag några kvällar, såg några filmer, bläddrade i glossiga magasin, veckohandlade tillsammans med älsklingen, letade efter varma vantar (men hittade inga bra) men köpte nya långkalsonger i stickat siden på Twilfit (vinterns måste!) och tja… gjorde inte mycket mer, tror jag. Jo, hängde på nätet, läste ikapp några bloggar och experimenterade en halvtimme i Illustrator (som är så svårt, det blir aldrig som jag tänkt mig!).

I dag skulle jag ätit lunch med S, men hon var tvungen att vabba. Vilket var tråkigt, men rätt skönt också. Uppskattar mina stressfria dagar. Förmiddagen var dessutom huvudvärkig, så det var lite skönt att inte behöva ge sig ut då. Det behöver jag däremot göra snart – ska få håret fixat om några timmar. Ska ta tåget in till stan om knappt en timme. Och alldeles nyss tilltog snöandet rejält. Hurra…

Ja, och så har jag målat naglarna idag. En måndag, helt utan annan anledning än att jag fick lust – och hade tid! Bara en sån sak.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 november 2010 i trött

 

Kommentera

 
