RSS

Matt

01 Dec

I går tränade jag. I dag har jag världens träningsvärk i lår, höfter och överarmar. Och trots detta har jag varit på litet julmingel med en kollega hos en av våra leverantörer, och sen när vi skulle tillbaka till tunnelbanan tänkte vi att det kunde vara fiffigt att gå en annan väg som säkert skulle vara snabbare. Bara det att varken hon eller jag hittar på Kungsholmen så vi hamnade helt åt skogen fel och fick istället tjugo minuters extra promenad i kylan. Vilket egentligen var rätt trevligt, för då hann vi prata lite mer och det hinner vi så sällan på jobbet.

Kallt som tjyvingen är det i allafall. Minus 17 hemma imorse, minus 12 när jag kom in till Slussen vid lunchtid. Brrrr. Hade full mundering: yllestrumpor, långkalsonger, ylletröja, varmaste vantarna. Frös i början, men efter vår omvägspromenad var jag rätt varm. Och kände mig pigg dessutom, trots att jag sover jättedåligt (mer om det senare) – så jag gick en extra sväng i stan efteråt. Köpte en julklapp och lite smått till julgodistillverkningen. Samt trängdes med skitmånga andra, man kunde inte tro det var mitt i veckan vid tvåsnåret. Har folk inga jobb!?

Nu är jag helt jäkla slut. Skulle vara skönt att ta sig en liten lur, men då kan jag väl inte sova inatt heller. För som sagt – från att förra veckan ha sovit som en stock, så sover jag inte alls bra nu. Somnar vid elva-halv tolv, sover inte djupt, vaknar vid ettsnåret – och sen ligger jag vaken till tre eller fyra eller ännu längre. Ibland stiger jag upp och går en sväng, dricker en kopp te, läser lite, eller bara tittar ut genom fönstret. Känner mig trött, lägger mig, och kan ändå inte somna. Tänker att jag ska stiga upp tidigt, så att jag är trött kvällen efter – men när man har somnat vid halv fem-snåret så är det inte så klämmigt att stiga upp halv åtta, utan jag ligger kvar och snoozar till halv tio. Och sen nästa kväll är jag jättetrött, lägger mig, somnar – och vaknar två timmar senare. Ofta huvudet fullt av tankar, planering, lösa trådar. Ofta med lätt hjärtklappning.

Det var skönare förra veckan när jag var så utmattad att jag inte ens orkade tänka. Bara sov hela nätterna och såsade framför gamla sitcoms hela dagarna.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 01 december 2010 i i största allmänhet

 

Kommentera

 
