RSS

Kanske ingen nyhet, men – det snöar

19 Dec

De senaste dygnen har det nog kommit uppemot en halvmeter snö – i alla fall på vår uppfart, som älsklingen sedan en timme tillbaka skottar. Och mer snö kommer hela tiden. Gången ut mot gatan var renskottad för en stund sen och börjar nu helt försvinna under nysnö.

Rätt skönt att vara inomhus en dag som denna.

I går var det dags för årliga julkonserterna med kören. Då börjar liksom julen på riktigt. Men hu vad trött jag blir, jag menar visst är det ansträngande att sjunga och att stå upp medan man sjunger. På två konserter. Men inte som när vi sjöng Brahms på allhelgona, där det inte blev nån paus alls. Julkonserterna är mest härliga. Och efteråt är man så glad och pigg att man inte kan sova på flera timmar. Men idag är det som sirap. Funderade på om jag skulle göra lite kristyr till pepparkakshuset, som ännu inte är ihopsatt. Istället fastnade jag här framför datorn. Googlade för att lösa Lottens julkalender, slöläste lite andra bloggar. Och så bara försvann en dryg timme.

Päronen är förresten här på besök, så igår var det flera stycken i publiken som var mina anhöriga. Det händer inte så ofta. Och jag fnissar lite åt mor som här hemma hela tiden har koll på sin mobil. Om det skulle komma sms. I går när mikron plingade till undrade hon direkt om det var hennes mobil. Hihihi, det var inte så många år sen som hon verkligen inte kunde begripa vad det var för vits med att skicka sms – man kan väl ringa om man vill nåt?

 
2 kommentarer

Publicerat av på 19 december 2010 i i största allmänhet

 

2 svar till “Kanske ingen nyhet, men – det snöar

  1. Kraka

    20 december 2010 at 1:35

    Är mamma nyförälskad? ;-)

     
    • Annika

      21 december 2010 at 13:35

      Njae, det har jag svårt att tro – hon är gift med min far sen 1966 och det verkar rätt lyckligt.

      Men hon sms:ar med alla sina barnbarn, verkar det som.

       

Kommentera

 
