RSS

Julpyssel (de)light

22 Dec

I går skrev jag alla julkort och i dag postade jag dem. Och jag tänker inte be om ursäkt för att de är så tråkiga att klockorna stannar, för alternativet till färdigköpta standardkort vore just nu att inte skicka alls. Vilket inte känns så trevligt. Men jag har i alla fall dragit ner på antalet mottagare i år.

Kuratorn jag träffade förra veckan sa att jag inte fick julpynta och julpyssla mer. Speciellt inte sånt som jag får beröm för – det triggar igång duktig flicka-beteendet. Det ska märkas att jag är sjuk, som hon sa. Fast jag undrar jag vem som lider mest av att det blir varken knäck eller rocky road-fudge eller lakritstoffee, bara några enstaka praliner som redan var fixade och förberedda. Älsklingen är glad att vi inte har så mycket julgodis att bli tjocka av. Men jag tycker det är hur tråkigt som helst att inte pyssla. Känns inte alls som jul.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 22 december 2010 i jul, trött

 

Kommentera

 
