RSS

Annan dag

26 Dec

Har klarat mig igenom julen utan att kollapsa av trötthet. Kändes segt som sirap på julaftonsmorgonen, men sen hittade jag energin igen. Orkade dessutom, till min egen stora glädje, laga en engelsk julmiddag på juldagen. Blev precis som god som den ska vara, och kvällen blev riktigt trevlig. Gästerna stannade länge, vi hade många långa diskussioner om viktiga och kanske inte så viktiga saker. Idag sov vi länge, och har mest latat oss, men jag är inte mer trött än normalt. Jag och älsklingen gick till och med en lång promenad genom snöigt landskap precis innan det mörknade. Väldigt skönt, men sen blev vi faktiskt rätt trötta – fast på ett annat sätt än den numera välbekanta totaltröttheten.

Och så är jag ledig en hel vecka till. Eller, correction – jag är ledig på halvtid. Och fortfarande sjukskriven på halvtid. Viktigt att hålla i minnet, så att jag inte rusar iväg och planerar att få en massa saker gjorda.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 26 december 2010 i trött

 

Kommentera

 
