RSS

Backspegel

31 Dec

Folk summerar 2010 och funderar inför 2011. Kanske man borde göra. Fast jag har aldrig riktigt känt det där stora skiftet i just nyår. Kanske hänger samman med att jag aldrig riktigt känt det stora skiftet i att fylla år heller, inte ens 30 eller 40 som verkar framkalla kriser hos många.

Just nu känns det som att 2010 var året då jag jobbade för mycket (igen) och det faktiskt tog ut sin rätt i en tradig blandning av utmattning och känslan av misslyckande. Det har så klart hänt en massa andra saker också, men jag minns inte riktigt. Vilket väl är symptomatiskt för utmattningssyndrom, hahaha. Så då får jag väl säga att jag gärna ser att 2011 blir året då jag kommer på hur man ska jobba lagom mycket, utan att för den sakens skull byta till ett tråkigare jobb.

Helt flyktigt tänker jag också att det vore trevligt om den skenande viktkurvan bryts ganska tvärt, så att den skenar neråt en bra bit. Men samtidigt som jag tänker det, så tänker jag ”jag orkar inte”. Ungefär samma brist på ork genomsyrar allt annat jag borde se fram emot 2011, speciellt vår resa till USA, som vi knappt hunnit börja planera – och därför behöver jag orka. Vill orka.

 
1 kommentar

Publicerat av på 31 december 2010 i trött

 

Ett svar till “Backspegel

  1. Anna

    02 januari 2011 at 21:30

    Usch, vad jag missar mycket. Ska ni till USA??? Fast det är inget att oroa sig för — vi började planera vår USA-resa en vecka innan vi skulle åka, och den blev jättebra. ;)

    Försök fokusera på att 2011 blir året när du kommer tillbaka, hittar orken och glädjen igen. Härifrån är vägen upp!!!

    Kramar!

     

Kommentera

 
