RSS

Ofrivillig sovmorgon

14 Jan

Försov mig i morse. Börjar 12, så hade ställt klockan på tio i tio. Men glömt aktivera själva alarmfunktionen. Så jag vaknade tio i elva istället. Och tänkte att jag hinner nog till tåget kvart i tolv åtminstone, bara att öka tempot lite.

Det tog en kvart innan jag fattade att jag kan inte öka tempot. Det går bara inte. Jag försökte, men det går inte. Var tvungen att maila kollegorna att jag skulle bli lite mer sen, och så tog jag tåget fem över tolv istället.

Märkligt att det ska ta en timme att äta en skål yoghurt och färdigkokta ägg, klä på sig, borsta tänderna och gå ut genom dörren. Inte ens smink orkade jag sätta på (vilket säkert chockar en del av er läsare som aldrig någonsin skulle gå utan smink, men sånt händer även helt vanliga dagar när jag är frisk och har gott om tid)

 
1 kommentar

Publicerat av på 14 januari 2011 i i största allmänhet

 

Ett svar till “Ofrivillig sovmorgon

Kommentera

 
