RSS

Lugnt

17 Jan

På tal om det här så vill jag förtydliga att just nu är det faktiskt inte stressigt på jobbet. Det är rätt lagom, till och med för en halvtid. Jag vet att det är tillfälligt, men jag är också tacksam för det passar så bra ihop med tillfälligt lugn och deltidssjukskrivning.

Men även om det är lugnt nu så måste jag ändå öva på att inte göra mer än jag ska hinna på min halvtid, öva på att delegera, öva på att säga nej osv. Nu har jag ju dessutom tid att tänka lite mer på det, på hur jag ska göra framöver – både under sjukskrivning och när jag inte längre är sjukskriven. Strategi istället för att lösa det allteftersom. Dumt att vänta med sånt tills det är fullt ös igen, eller hur?

Vill också säga att det är jag som vill vara halvtidssjukskriven istället för heltid. Tror det är mindre jobbigt att komma tillbaka om man aldrig varit helt frånvarande, till exempel. Just nu diskuteras allt som ska hända på årets kongress – nya idéer och upplägg, strategier, marknadsföring osv. Att inte vara med på det känns märkligt – det är ur alla dessa diskussioner som mitt arbete, mina attgöra-listor sedan formuleras. Då vill jag banne mig vara med och säga vad jag tycker också.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 januari 2011 i jobbet

 

Kommentera

 
