RSS

Varken in eller ut

08 Feb

Håller ju på att trappa ner Tryptizol, som jag tagit i drygt 1½ år mot huvudvärken. Ja, det har blivit lite bättre, men huvudvärken är inte borta. Och av medicinen blir jag muntorr, trött och har dessutom gått upp 7-8 kilon sen jag började. Känns inte riktigt värt det. Så jag trappar ner (sen december – det tar tid), och kan sluta helt i slutet av februari om allt går planenligt.

Bara det att de senaste veckorna har jag märkt en ökning i huvudvärken igen. Inte vrålont, men den där lågfrekventa molande värken som ligger som ett filter mellan mig och mina tankar. Väldigt ofta. Som inte ruckar på sig med smärtstillande medicin.

Och jag blir så jäkla ledsen. För jag vill inte ta tabletterna mer. Vill inte. Framför allt vill jag inte bli tjockare nu! Det är som en ond jävla cirkel. Sjukgymnasten jag varit hos säger att den del av värken beror sannolikt på tung byst. Bysten kan jag få reducerad – om jag går ner i vikt, man måste nämligen ha ett BMI under 26 för att få en sådan operation på KS. Men av tabletterna får jag bara allt högre BMI istället. Och blir tröttare, vilket känns helt galet när jag samtidigt är sjukskriven för utmattningssyndrom. Tröttheten behöver väl inte späs på, va? Men en del av huvudvärken är så klart stress, spänningshuvudvärk helt enkelt. Fast då tycker man ju att det borde bli bättre nu, när jag de senaste månaderna haft det kännbart lugn, ingen stress… Men nähä. Tydligen inte.

Borde väl ringa min neurolog, men jag vill inte. Vill inte att han ska säga åt mig att trappa upp igen. Vill inte.

Plus att jag redan har så mycket vårdbesök inbokade att det börjar bli lite larvigt. Kuratorn, husläkaren och nu på måndag dessutom företagshälsovårdens läkare. Ja, och så försäkringskassan och arbetsgivaren som också vill veta och har åsikter och rebabplaner. Börjar bli svårt att reda ut för alla inblandade vad de andra har gjort och sagt, svårt att liksom känna att det finns en kontinuitet, ett samlat grepp (som inte jag själv måste stå för).

Kan man inte bara få lov att vara pigg och smärtfri nån jäkla gång!?

 
3 kommentarer

Publicerat av på 08 februari 2011 i huvudvärk, mediciner, stress

 

3 svar till “Varken in eller ut

  1. Anka

    09 februari 2011 at 14:57

    Nej, vad jobbigt. Den där gamla endokänslan, att ens kropp motarbetar en. Superkram!

    /Anka

     
    • Annika

      10 februari 2011 at 13:44

      Precis så, att kroppen bara strävar emot hela tiden, hur mycket man än försöker göra rätt. Morr.

       
  2. Kraka

    09 februari 2011 at 20:31

    Skickar en styrkekram!

     

Kommentera

 
