RSS

Snö

11 Feb

Eva Dahlgren var precis så bra som jag hade förväntat mig. Åh, så bra. Rolig, klok, underfundig och liksom allmänt underbar. Vi satt på tredje raden, i mitten – kanonplatser – och det kändes så nära. Var ju frälst redan innan, men blev lite extra såld när hon inledde med att sjunga (!) en sång som jag oändligt många gånger sjungit för mig själv, framför allt under endosmärtåren.

Det är det enda jag behöver
Det är det enda som mitt hjärta kräver
Att jag hittar någonstans där jag kan välja mellan
Lugn och ro

Dessutom hann jag och J prata av oss ganska mycket när vi åt middag innan föreställningen. Lchf-middag, minsann. Och vi lämnade stolt kvar de geléhjärtan som man fick med notan. Bara en sån sak.

Det började snöa redan i går eftermiddag. Imorse när vi steg upp hade alla skarpa linjer försvunnit från omvigningarna. Bara böljande snö som blåser runt och bildade nya drivor. Men oj vad snabbt det gick att röja uppfart och gångar med nya slöslungan. Snälla äsklingen körde till och med en vända på kommunala gången ut mot stora gatan så att varken jag eller andra behöver pulsa genom 3 dm snö där.

Nu sitter jag här och funderar på hur lång tid det rimligen kan ta att åka hemifrån och till Älvsjö när det är förseningar och inställd trafik i hela länet. Normalt tar det mindre än en timme. Är det för optimistiskt att tänka sig en och en halv timme?

 
2 kommentarer

Publicerat av på 11 februari 2011 i i största allmänhet

 

2 svar till “Snö

  1. Anna

    11 februari 2011 at 13:53

    Heh! Han kanske kommer att röja hela området nu när han har en rolig leksak som hjälper honom? ;)

     
    • Annika

      11 februari 2011 at 22:57

      Hehe. Man vet ju aldrig.

       

Kommentera

 
